Sang og kor

Børnekor Gadevang

Koret er for 1., 2. og 3. klasse.

Dag og tid: Onsdag kl. 13.30-14.15.

I korundervisningen arbejdes der med så mange forskellige genrer som muligt. Det strækker sig fra enkle, sjove børnesange over jazz, latin og rocksange. Repertoiret er dog i overvejende grad af rytmisk karakter og de yngste kor laver ofte fagter og danse til sangene.
Der arbejdes på at gøre koret så velsyngende som muligt både i enstemmige sange og i flerstemmige arrangementer. Koret synger sange og arrangementer som passer til deres aldersgruppe og musikalske formåen. Både stemmeteknik og hørelære er en del af undervisningen fra eleverne er helt små og bliver gradvidt mere omfattende og teoretisk.

Hver sæson afholdes et antal arrangementer, hvor vi optræder for forældre, søskende og andre interesserede. Det kan enten være til musikskolens egne koncerter eller ”ude i byen”

Børnekor Gadevang