Forskole 0-9 år

Instrumentværksted (1.-2.-3. kl.)

I Instrumentværksted bliver eleverne præsenteret for stort set alle instrumenter.

Eleverne får mulighed for selv at prøve alle musikskolens instrumenter mange gange og vil derigennem få lettere ved eget instrumentvalg i efterfølgende sæson.

I løbet af sæsonen får holdet også besøg af musikskolens elever og lærere, der fortæller om og demonstrerer deres instrumenter.

Holdet spiller sammen med forskellige instrumenter som et rigtigt orkester og eleverne får på denne måde en smagsprøve på, hvor det enkelte instrument klinger og indgår sammen med de øvrige instrumenter. Herunder bliver der også mulighed for at prøve, hvordan det føles at stå som dirigent foran orkestret.

I løbet af sæsonen bliver der arrangeret ture ud af huset, bla. bliver der mulighed for at dirigere et rigtigt symfoniorkester i København hvert forår.

Max. 16 elever.
Undervisningen foregår i Støberihallen.

45 min. undervisning fra den 19. august 2024 til og med den 6. juni 2025.
Inden for de flg. 14 dage frem til og med d. 20. juni holdes afslutning for elever og forældre.

Instrumentværksted (1.-2.-3. kl.)