Instrumenter

Ordstrømmen - Institutioner

Ordstrømmen er blevet udarbejdet i samarbejde med Hillerødsholmskolen i Hillerød, og har her med stor succes, været en fast del af 0. klassernes arbejde med de sproglige, musikalske, motoriske og sociale færdigheder i mange år.
Her har jeg undervist børnene i de mindste lyddele af sproget, nemlig fonemerne. Det har jeg gjort med musik og bevægelse, bestående af små sange og raps, på en legende og sjov måde for børnene.

På denne side har jeg lavet alt mit undervisningsmateriale som små videoer, og håber på den måde at række lidt længere ud til flere børn. Gennem videoerne vil børnene lære de grundlæggende færdigheder i bogstavlyde, stavelser og musik, på samme tid.
Materialet udmærker sig ved, at der arbejdes med det faglige stof, samtidig med at børnene er fysisk og musikalsk aktive.
 Dvs. at musik og rytmer bliver brugt til udvikling af børnenes arbejdshukommelse og tempo i tydning af bogstavlydene, hvilket er ekstremt vigtigt for at kunne blive en sikker læser.

Der er lidt flere videoer og øvelser til grupper af børn, som private ikke kan bruge på samme måde enkeltvis.

Man kan sagtens arbejde med sangene og rimeremserne uden musikalske forudsætninger, da Hillerød Musikskoles lillekor synger med på alle sangene, og 0.b fra Hillerødsholmskolen og børn fra Hillerød Musikskole i alle raps og historier.

Tilmeldingen bliver først aktiv efter nogle arbejdsdage, da det foregår manuelt mellem Hillerød Musikskole og Thomas.

Ordstrømmen - Institutioner